2 Aralık 2024 Pazartesi - 30 Aralık 2024 Pazartesi 02/12/2024 19.00-20.20 03/12/2024 19.00-20.20 04/12/2024 19.00-20.20 05/12/2024 19.00-20.20 06/10/2024 19.00-20.20 09/12/2024 19.00-20.20 10/12/2024 19.00-20.20 11/12/2024 19.00-20.20 12/12/2024 19.00-20.20 13/12/2024 19.00-20.20 16/12/2024 19.00-20.20 17/12/2024 19.00-20.20 18/12/2024 19.00-20.20 19/12/2024 19.00-20.20 20/12/2024 19.00-20.20 23/12/2024 19.00-20.20 24/12/2024 19.00-20.20 25/12/2024 19.00-20.20 26/12/2024 19.00-20.20 27/12/2024 19.00-20.20
SINAV HAFTASI VE SÜRESİ : 28/12/2024-30/12/2024 – 40 DAKİKA 19.00-21.00 | |||
40 Saat | |||
Uzaktan Eğitim | |||
Katılım Sertifikası | |||
https://adusemue.adu.edu.tr | |||
En az 50 katılımcı ile eğitim açılır. En fazla 50 katılımcı katılabilir. | |||
Dr. Öğretim Üyesi Yakup KAYA | |||
| |||
Önlisans veya Lisans öğrencisi ya da Mezunu Belgelendirmek kaydıyla - Okul Öncesi Eğitim Kurumları (Kreş, Anaokulu), - Kur’an Kursları, - Yaz Kur’an Kursu gibi kurumlarda çalışanlar |
1) Değerler eğitimi konusu ülkemizde son yılların önemli ve güncel konularından birini oluşturmaktadır. Öğretim programlarına değer eğitimi ile ilgili boyutlar eklenmekte, okulların, kursların ve öğretmenlerin/öğreticilerin bu süreçte sorumluluklar üstlenmesi beklenmektedir. Bu sorumlulukların etkin bir şekilde yerine getirilebilmesi için sertifika programında farklı alanlarda görev yapan uygulayıcılara değerler eğitimi konusunda yetkinlik kazandıracak bir içerik sunulmaktadır.
2) Değerler Eğitimi Eğitmenliği Sertifikası ile • Okul Öncesi Eğitim Kurumları (Kreş, Anaokulu), • Kur’an Kursları, • Yaz Kur’an Kursu gibi alanlarda çalışılabilir.
3) Eğitim sonunda yapılacak olan sınavda 70 ve üzeri puan alanlara sertifika düzenlenecektir.
Örgün eğitimin farklı kademelerinde görev yapan eğitimciler de bu sertifika programı ile değerler eğitimi konusunda yetkinlik kazanarak daha etkin görevler üstlenebilirler.
EĞİTİM PROGRAMI İÇERİĞİ :
Kavramsal Çerçeve Temel Yaklaşımlar Değer Temelli Bir Okul Oluşturma Okul Değerler Eğitimi Programının Uygulanışı Okul veya Kurs Oluşturmanın Boyutları Sınıfta Değerler Eğitimi Örtük Program Etkinlik ve Materyal Geliştirme Değerler Eğitiminde Güncel Sorunlar Değerler Eğitiminde İlişkin Bakış Açılarının Oluşturduğu Sorunlar Farklı Ülke Uygulamaları Ailenin Rolü ve Sorumlulukları Drama ve Eğitsel Oyunlar Değerler Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme Adalet Değeri ve Erdemi Güven Değeri Merhamet Değeri Sabır Saygı Değeri Sevgi Değeri Sorumluluk Değeri ve Erdemi Tevazu Değeri İlkokul Döneminde Ahlaki Gelişim İlkokul Döneminde Bilişsel Gelişim İlkokul Döneminde Dini Gelişim İlkokul Döneminde Duyuşsal Gelişim İlkokul Döneminde Fiziksel Gelişim İlkokul Döneminde Sosyal Gelişim İlkokul Döneminde Etkinlikler ve Uygulama İlkokul Döneminde Hangi Değerlere Öncelik Vermeliyiz? Lise Döneminde Etkinlik ve Uygulamalar Lise Döneminde Hangi Değerlere Öncelik Vermeliyiz? Lise Dönemi Ahlaki Gelişim Lise Dönemi Bilişsel Gelişim Lise Dönemi Dini Gelişim Lise Dönemi Duyuşsal Gelişim Lise Dönemi Fiziksel Gelişim Lise Dönemi Sosyal Gelişim Ortaokul Döneminde Hangi Değerlere Öncelik Vermeliyiz? Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Gelişim Özellikleri Okul Öncesi Dönemde Değer Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulama Okul Öncesi Dönemde Ahlak, Dini Duygu ve Düşünce Okul Öncesi Dönemde Hangi Değerlere Öncelik Vermeliyiz? Ortaokul Döneminde Ahlaki Gelişim Ortaokul Döneminde Bilişsel Gelişim Ortaokul Döneminde Dini Gelişim Ortaokul Döneminde Etkinlik ve Uygulamalar Ortaokul Döneminde Fiziksel Gelişim Ortaokul Döneminde Sosyal Gelişim Ortaokul Döneminde Gelişim Özellikleri (Duyuşsal Gelişim) Plan Nasıl Yapılır? Bilişsel Alan Taksonomisi Değerlendirme Duyuşsal Alan Taksonomisi Eğitim Programı Eğitimin Planlanması Temel Kavramlar Eğitimin Programı Nasıl Hazırlanır? Plan Planlama Nasıl Yapılır? Planlamaya Geçmeden Önce Neler Yapılmalı? Psikomotor Alan Taksonomisi Öğretim Modelleri Tam Öğrenme Çoklu Zekâ Öğrenme İlkeleri Öğrenme Öğretme Stratejileri Öğretim Modelleri Öğretim Teknikleri Öğretim Yöntemleri Yapılandırmacılık Ölçek Kavramı ve Türleri Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları Yöntemleri Eğitimde Psikometrik Yaklaşımlar Ölçme Aracında Bulunması Gerekenler Ölçmede Hata Test Geliştirme Süreci ve Madde Analizi Test Puanları Üzerindeki İstatistik İşlem Eğitim ve Psikoloji Eğiticinin Eğitimi Eğitim ve Toplum Eğitimde Temel Kavramlar Eğitimin Getirileri Geçmişten Günümüze Yetişkin Eğitimi Güdüleme Öğretim Ortamı Örgüt İklimi Örgüt Kültürü Empati-Sempati İlişkisi, Empatinin Gelişimi Örgüt içi İletişim ve Çatışma Algı Yasaları Aşırı Genelleme Çatışma Türleri ve Çatışma Çözme Teknikleri Eğiticinin Eğitimi Etkili Dinleme Türleri ve Özellikleri İletişim İletişim Becerisi İletişim İşlevleri İletişim Öğeleri İletişim Tipleri ve Modelleri Kişilerarası İletişimde Etkili Faktörler Kişilerarası İletişimde Kendini Açma Kişilerarası İlişkiler Aşamaları ve Kuram Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Dinleme Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Empati Sözlü ve Sözsüz İletişim Sözsüz İletişim ve Kişilerarası Duyarlılık Sözsüz İletişimi Etkili Faktörler Tümden Reddetme Davranışçı Yaklaşım Sosyal Öğrenme Kuramı ve Süreçleri Bağ Kuramı/Araçsal Koşullanma Bilgi İşleme Kuramı Bellek Destekleyiciler ve Öğrenme Stratejisi Bilgi İşleme Kuramı Bilgi Depoları Bilgiyi İşleme Kuramı Bilişsel Süreçler ve Yaratıcı Düşünme Bilişsel Yaklaşım Gestalt Kuramı Bitişiklik Kuramı (Guthrie) Bitişiklik Kuramı (Watson) Edimsel Koşullanma (SKINNER) Gestalt Kuramı ve Algı Yasaları İç Görüsel/ Kavrama Yolu/ Seziş Yoluyla Öğrenme İşaret- Gestalt Kuramı İşaret-Gestalt Kuramı Öğrenmenin Doğası Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Pekiştirme Türleri ve Tarifleri Programlı Öğretim Sosyal Öğrenme Kuramı Görsel Tasarım Kavram Haritası Kelime Bulutu Öğretim Materyal Türleri Öğretim Teknolojisi Powerpoint Prezi Quizbean Webly